2 Ekim 2022 günü öğrenim hayatıma yeni bir mezuniyet ekledim. Bu yeni maceraya girdiğimde sonunu getirebileceğimden emin değildim. Zaman zaman yoğun programımdan dolayı “keşke girmeseydim” dedim, zaman zaman da “iyi ki girmişim” dedim. “İyi ki” ağır bastı ve çeşitli bahanelerin arkasına sığınmadan birbirinden değerli akademisyenler eşliğinde dersler, sunumlar, çalışmalar, konferanslar, webinarlar, eğitimler, projeler derken keyifle, mutlulukla ve haklı bir gururla attım kepimi. Bu mutluluğu biraz geçte olsa bu yazıyla paylaşmak istedim çünkü güzellikler paylaştıkça çoğalır.
Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitsel Tasarım ve Değerlendirme programında lisansüstü eğitimime başladığımda sürecin zor olacağını ancak bana yeni ve sınırsız öğrenme deneyimi yaşatacağını biliyordum. Bu keyifli öğrenme serüveni tüm zorlukları tatlı bir heyecana dönüştürdü ve ortaya program sonunda bitirme çalışması olarak eğitim yöneticilerinin liderlik tarzlarının öğretmen motivasyonuna etkisini incelediğim harika bir eğitim süreci çıktı.
Hem bitirme çalışmamı yazarken hem de sürecin gerektirdiği tüm çalışma ve ödevleri yaparken k12’deki öğretmenliğime, çocukların eğitim süreçlerine katkıma ve onlarla müzik eğitimi yaparken zeka alanlarına en uygun içerikleri tasarlayıp sunmama olumlu etki edeceğini biliyordum ve öyle de oldu.
Haliç Üniversitesi Türk Müziği Konservatuvarında başladığım lisans serüvenim, Marmara Üniversitesi Müzik Öğretmenliği bölümündeki öğretmenlik alan bilgisi eğitimim ve Bahçeşehir Üniversitesi’nde yaptığım lisansüstü çalışmam bana öğretmeye dair çok şey öğretti.
İyi bir öğretmen olmanın hayat boyu öğrenci olarak kalmaktan geçtiğini hep vurguladım, yine söylüyorum ve her fırsatta yazıyorum. Çünkü öğrenmek sınırsız, öğretmek de öyle…
O halde gelişimi takip etmeye, en iyiyi, doğru olanı bilinçli şekilde öğretmeye ve bunun için eğitimin, bilimin izinde yorulmadan yürümeye, öğrenmeye devam… Bu muazzam süreçte bana destek olan herkese sonsuz teşekkürler.